BİSEKSÜEL ALİ İLE RÖPORTAJ

"Bir kadınla evliyim ve erkeklerle yatıyorum!"

Bir arkadaş ortamında tanıyorum onu. 
Gizli gizli konuşmalarına kulak misafiri olup yalnız kalınca da sıkıştırıyorum. 
Gel röportaj yapalım, bunları orda anlat bir de diyorum. 
Hemen kabul ediyor ama fotoğrafım ve adım olmasın diyor. Tabii, nasıl istersen diyorum. 
Ona Ali ismini uyduruyorum, Ali 32 yaşında. Evli bir biseksüel. 
Ertesi gün Taksim'de buluşuyoruz ve kayıt düğmesine basıyorum. 
Pek çok düşüncesine katılmıyorum, verdiği cevaplar karşısında sinirleniyorum ama sesimi çıkarmıyorum. Bu onun düşüncesi, onun hayatı diyorum. Susuyorum.
Daldan dala bir röportaj oluyor, o konudan bu konuya atlıyoruz. Kafası çok karışık. Röportajın yarısında telefonu çalınca işe gitmesi gerekiyor. Sonra buluşuruz diyoruz ama iş için İstanbul'u terkediyor. İşte Ali ile konuşabildiğimiz kadarı... 

"Aileler mahallede gay istemiyor, çünkü çocukları için endişeleniyorlar."


Ne iş yapıyorsun? Gizli misin?
Özel bir şirkette yöneticiyim, evet yaşadığım yerde gizliyim. 

Yaşadığım yerde gizliyim derken? Bu ikiyüzlülük değil mi sence? Taksim'de açık bir gay görünce kimse dönüp bakmıyor ama aynı gay mahallede olunca işler değişiyor. Neden bu ikiyüzlülük?
Türkiye'de bir çok eksik var sosyal hayatı yaşamak anlamında. Özellikle eşcinsellik konusunda aşılması gereken çok yol var. Ben bile eğreti olabiliyorum kadın elbiseleri giymiş bir erkeği görünce. Sonuçta yasak olan bir duyguyu aleni, göze sokarak yaşamak insanları rahatsız eder. Bu olaylar mahallede yaşanırsa da ailelerin çocuklarının etkilenebileceği kanısındayım. 
Taksim her tarz insanı kaldırabilecek kapasitede bir yer. Ama mahalle öyle değil, amcalar, teyzeler, muhafazakarlar, koyu islamcılar vs. herkes var mahallede. Açık bir eşcinsel ortamda olunca da içinde kendi cinsine duygusu olan cocukların etkileneceği kanısındayım. Aileler bunu düşünüyor ve mahallede eşcinsel istemiyorlar bence. 

O kadar derin düşündüklerine inanıyor musun ailelerin? 
Evet, ailelerin bu konuda farkettirmeseler de çok hassas olduklarını düşünüyorum. 

Gayler de biseksüellere çok iyi bakmıyor sanırım. Ne düşünüyorsun?
Evet haklısın, kadınlarla aşk yaşayıp gaylerle sadece sex mi yapacaksın bakışı var. Ama bu da bir tercih ve saygı duyulmalı. Ben her iki tarafla da yaşadığım cinsellikten haz alıyorum. Net olup birlikte olacağım kişiye önceden bunu belirtiyorum ve bunu kabul ederse birlikte oluyoruz. Etmeye de rastlamadım. 

"Aktif gaylerin bir çoğu sevgililerinin kadın kıyafeti giymesini sever"


Gaylerin kendi arasındaki homofobi için ne düşünüyorsun? Hepsi feminen düşmanı sanırım. Bu durum ötekinin ötekisi mi?
Hayır feminen sevmiyorum diyen bir çok kişi samimi değildir. Karşısındaki erkeğin bazen kadın gibi davranması, kadın kıyafetleri giymesi bir çok aktif gayin hoşuna gider. Ama bunu düşünmek, istemek, ben feminenim diyen birisine "ben öyle sevmiyorum" demesinin sebebi sex işçiliği yapan travestilerin topluma yansıtılan agresif tavırları bence. 

Haydaa, o nerden çıktı şimdi!?
Öyle düşünüyorum. Psikolojileri bozuk ve kafaları dolu bakışının getirdiği bir durum bu açıkçası. Bu yüzden de feminenlerden biraz korkuyorlar. 

Bir gay, aktif de olsa gay yani, neden karşısındakinin kadın kıyafetleri giymesinden hoşlansın ki?
Bu da bir seçim, herkes farklı şeyleri sever. bu kişiye özel bir durum. Her pasif gay kadın gibi davranmaz. Tam tersi son zamanlarda pasiflerin çoğu daha erkeksi. Açıkçası bende feminen bir pasifle olmak istemem.

"Bu duygudan kaçış yok, içinizde ne varsa o olur"


Peki bu durumunu ne zaman keşfettin. Aa ben erkekleri de seviyorum dedin? 
Ergenlik döneminde. Zaten var olan bir şey içinizde sadece bastırmaya çalışıyorsunuz. Ama bu duygudan kaçış yok. Gece yatağa uzanıp neyi hayal ediyorsanız bir gün geliyor onu yaşıyorsunuz. Kendini kasan ve direnenler varsa onlar için söylüyorum bunu. Bu duygudan kaçış sadece acı verir. Kabullenip ne istediğine karar verdikten sonra geriye mutlu olmak kalıyor, ben de çok beklemedim açıkçası.

Sonraki süreç nasıl gelişti?  Ve ilk sexini ne zaman yaptın?
Tam yaşımı hatırlamıyorum. Acele etmedim. Zaten içinizde varsa bir şeyler mutlaka yolunuz böyle insanlarla kesişiyor. Tabi o zaman internet yoktu şimdi her şey daha kolay. 
Psikolojik süreç konusunda ise aktif gaylerin ve biseksüellerin daha az acı çektiklerini ve daha kolay atlatabildiklerini düşünüyorum kabullenme sürecini. 
İlk sexim 16 yaşındayken 32 yaşında bir pasifle oldu. İlk başta biraz pişmanlık ve kendine hakim olamamanın verdiği garip bir telaş alıyor insanı. O da ilişkiden hemen sonra. Biraz zaman geçince her şey yeniden başlıyor. Hala görüyorum sex yaptığım adamı, çok iyi hatırlıyorum. Ama sanırım o beni hatırlamaz. 

Daha çok kadınlar mı yoksa erkekler mi oluyor hayatında?  
Dönem dönem değişebiliyor, iş seyahatine gittiğim yerlere göre. 

Hiç unutamadığın bir aşkın oldu mu peki? 
Hayır öyle büyük şeyler yaşamadım. Genelde sex oluyor tek gecelik ya da iki üç. 

"Karımı aldatmak benim tercihim, ne istersem onu yaparım"


Sen evlisin. Nasıl oluyor hem evli olup hem erkeklerle yatmak? 
Biseksüel birine yanlış bir soru bence. Her iki cinsede ilgi duyan biri olarak sevdiğim ve beğendiğim bir kadınla evlenmem kadar doğal bir şey yok. Yalnızlık Allah'a mahsus ve tabi ki çocuk da evlenmenin ana sebeblerinden.

Peki neden eşine sadık kalmayıp erkeklerle birlikte oluyorsun? Hem karnım doysun hem pastam dursun durumu mu bu? 
Bu bir ihtiyaç. Heteroların eşlerine sadık olduklarını mı düşünüyorsun. Böyle düşünüyorsan yanlış düşünüyorsun. 

Böyle düşünmüyorum tabi ama o yapıyor bu yapıyor diye senin de mi yapman lazım? 
Başkası umurumda değil, örnekleme adına bunu söyledim. Başkası yapıyor diye değil bunu istediğim için yapıyorum. Ben hayatına özen gösteren, güzel yaşamayı seven ve sex yapmayı seven biriyim. Ne istersem onu yapıyorum, ne hissedersem onu yaşıyorum. Bu benim kendi seçimim. Bu kadar basit. 



Yorumlar