MAVİ - RÖPORTAJ


Röportaj: Hüseyin Can Sayın / huseyincansayin@gmail.com

Müzik dünyasına 2010 yılında kendi adını taşıyan albümüyle merhaba diyen Mavi, Düş, 30 ve Neler Oluyor isimli şarkılarıyla dikkatleri üzerine çekti. Geçtiğimiz yaz Kaptan ile listelerde uzun süre yer alan Mavi, Aç Kapıyı isimli yeni albümünü anlatıyor.

Asıl adınız Ayşegül Turan, Ayşegül, Mavi'yi nasıl anlatır?
Zor soru. Mavi, Ayşegül'ün hayalci hali, Ayşegül Mavi ile hayallerini gerçekleştiriyor.

Bilgi Üniversitesi Hukuk mezunusunuz, sizi şarkı söylemeye iten neydi?
Çocukluğumdan beri içimdeydi müzik. Asıl soru beni hukuk okumaya iten neydi. :) Şarkı söylemeyi hiç bırakmadım, hayatımı böyle geçirmek istediğimi anlamam biraz zaman aldı sadece.



İlk albüm sürecinizden biraz bahseder misiniz?
Uzun bir bekleyişin sonunda, biraz da sabırsızlıkla çıkmış bir işti. Amatör ruhu güzeldi ama kendimi pek yansıtamamıştım. İnsan kendini öyle pat diye ortaya koyamıyor, acemiliğine geliyor çoğu şey. Bir cafeye girip "Merhaba ben Mavi" demek gibi değil çünkü. Algılar, ön yargılar, toplum, şu bu... Ama beni bu zamana hazırladı. Yazın çıkan "Kaptan" ve bu ay çıkan "Aç Kapıyı" ile kendimi biraz daha pişirdim, albüm için sabırsızlanıyorum.

İlk albümünüzden sonra Kaptan geldi ve çok beğenildi, nasıl ortaya çıktı bu şarkı, ilginç bir hikayesi var mı?
Beyanname gibi bir şarkı oldu Kaptan. Geriye baktığımda kendime "Aferin be kızım, yoluna bak boş ver gerisini" demek gibi. O duygularda olduğum bir zamanda çıktı o şarkı. Ve tabii ki yoldayken.


Kaptan'ın aranjesinde Mustafa Ceceli imzası var. Nasıl tanıştınız ve birlikte çalışmaya karar verdiniz? 
Patronum Samsun Demir bizi bir araya getirdi. Biz de uzun süre çene çaldıktan sonra Kaptan'ı oturup bir kaç saatte tamamladık. Çok candan ve pozitif birisi. Yeni albümde de birlikte çalışabiliriz.

Aç Kapıyı albümünü diğerlerinden farklı bir yere koyabilir miyiz peki ?
Sanırım müziğimin temellerini nereye atacağımı belli eden, biraz daha çerçevesi belli bir çalışma oldu. Ancak çok daha iyi şarkılarla çıkmak niyetindeyim. Benim de, onların da biraz daha pişmesi gerekiyor sadece.

Sadece müziğiniz değil giyim tarzınız da çok beğeniliyor, nasıl seçiyorsunuz kıyafetlerinizi?
İnternetten sipariş veriyorum, yurt dışında pazarları, tasarım dükkanlarını geziyorum. Zevkim fena değildir aslında ama evdeki parçaları bile kombinlemeye üşendiğim için genelde salaş ve rahat giyiniyorum. Klip ve fotoğraf çekimi olduğunda biraz daha özeniyorum tabii, son 4 klibimdeki kostümlerin hepsi bana ait.

Dolabınızın olmazsa olmazı nedir?
Bal, kaymak :)(gülüyor) Giysi dolabımı soruyorsan, bir sürü " bunu nerede giyeceksin kızım " konulu kıyafet.

Makyaj yapmayı da çok sevmiyorsunuz galiba?
Uğraşamıyorum ya, ben krem bile sürmem yüzüme. Her gün bir şeylere o kadar vakit ayırmaya üşeniyorum.


Yine Aynı Hikaye çok güzel yazılmış bir şarkı. Böyle bir olay geldi mi başınıza?
Büyük şehir insanlarının başına gelen durumlar. İnsanlar yalnızlıklarını paylaşacak birilerini bulmak için yalanlara inanmaya ve kendilerini aşık sanmaya hazırlar. Gece dışarı çıktığımızda çok görürüz, kimi eski sevgilisini, kimi kendini unutmaya çalışır. Karşımızdakini hayalimizdekine uydurmaya çalışırız. tipik modern zaman halleri. 

Siz de şarkı yazmak için aşık olanlardan mısınız?
Hahahah öyle insanlar mı var? :) 

Magazinde görünmeden sadece şarkı söyleyerek bu piyasada tutunmak zor olmuyor mu?
Sırf magazinle bir yere gelineceğine inanmıyorum ben, yeterince iyi bir şarkı yaptığımda zaten tutunacağım.

Müzik dünyasının önde gelen isimleri dans müziği yaparken siz akustik şarkılar yapıyorsunuz. Tarz değiştirmek gibi bir düşünceniz var mı?
Dans müziğiyle bir derdim yok, iyi müzik yapmak peşindeyim. Tür değişse bile tarz baki kalır.

Aileniz şarkı söyleminizi hiç istememiş, şimdi nasıl bakıyorlar bu duruma?
Şaşkınlıkla :) Kayalar bile zamanla şekil değiştiriyor o hesap.

Bu aralar en sık dinlediğiniz şarkı hangisi peki?
Hımmm. Repertuvarımı dinliyorum sık sık. 90'lardan Cemali-Duymak İstiyorum'a ise özellikle takığım son haftalarda. Yine :)


EN SON'LAR
En son ne için ağladınız?
Bir şarkı dinliyordum, adı bende kalsın, yüzleşemediğim şeyleri çarptı suratıma. Kendimi blgisayar başında replay tuşunu yamultmuşken buldum. 

En son kime ne hediye aldınız?
Bir arkadaşıma küçük fonksiyonel bir şey aldım.

En son kime ne için öfkelendiniz?
Sinir patlaması az ve öz olan insanlardanım. En son galiba sitem eden bir yakınıma patladım. Sitemle azarlamanın çizgisi biraz kaymıştı azıcık, o çizgiyi yerine oturttum diyelim.

Son olarak neler söylemek istersiniz? Hayranlarınız size nereden ulaşabilir?
Takipte kalın, bir süre ortalarda olacağım. Facebook fan sayfamdan duyuruları takip edebilirler.

Facebook - www.facebook.com/mavihaller
Twitter - www.twitter.com/mavihaller

Yorumlar